12:28 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تقاضا برای نفت

برگزاری نشست رسمی وزیران اوپک پلاس به تاخیر افتاد
نماد برتر- اوپک و متحدانش مذاکرات درباره سیاست تولید سال ۲۰۲۱ را در پی اختلاف درباره میزان تولید نفت در بحبوحه تقاضای ضعیف به دلیل پاندمی ویروس کرونا تا روز پنج شنبه به تعویق انداختند.
تنش‌های داخلی در اوپک پلاس بالا گرفت
نماد برتر- آنچه که به نظر می رسید یک دیدار آرام وزیران نفت اوپک پلاس برای تمدید محدودیت عرضه در سال میلادی آینده باشد، با اعلام گلایه های برخی از تولیدکنندگان عضو این گروه با مشکل برخورد کرده است.
نفت تا تابستان آینده ۶۰ دلار می‌شود
نماد برتر- بانک آمریکا با اشاره به خوش بینی فزاینده پیرامون ساخت و توزیع واکسن کووید ۱۹، پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت تا تابستان آینده به ۶۰ دلار می رسد.
چرا شوک مثبت واکسن کرونا به نفت دوام نخواهد داشت؟
نماد برتر- قیمت نفت هفته جاری با اعلام نتایج موفق آزمایش واکسن کووید ۱۹ سومین شرکت داروسازی، روند صعودی پیدا کرده و به بالاترین حد خود در چند ماه گذشته رسید.
آینده اوپک پلاس دوباره زیرسوال رفت
نماد برتر- با نزدیک شدن به زمان نشست وزیران اوپک پلاس، ابهامات پیرامون تصمیم این گروه درباره سیاست تولید و همچنین آینده این تشکیلات افزایش پیدا کرده است.
ریزش ۳۹ درصدی صادرات انرژی قطر
نماد برتر- ارزش صادرات انرژی قطر در سه ماهه سوم امسال تحت تاثیر کاهش ۳۸.۵ درصدی صادرات محصولات و کالاهای انرژی، ۳۵.۵ درصد کاهش داشت.
صعود نفت برنت رکورد زد
نماد برتر- قیمت نفت برنت روز سه شنبه تحت تاثیر خبر نتایج موفق سومین واکسن کووید ۱۹ که امیدها به احیای تقاضا برای نفت را تقویت کرد و موافقت رسمی با آغاز فرآیند انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، به بالاترین سطح از مارس صعود کرد.
نفت در مدار افزایش قیمت
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که معامله گران همچنان به آزمایشهای موفق واکسنهای کووید ۱۹ و احیای تقاضا برای نفت خوش بین بودند، روند افزایشی معاملات روز جمعه را ادامه داد.
پیش بینی مثبت فیچ از دورنمای طلای سیاه
نماد برتر- موسسه اعتبارسنجی فیچ ریتینگز پیش بینی کرد تقاضا برای نفت در پی اخبار امیدوارکننده از ساخت واکسن ویروس کرونای جدید در سال آینده بهبود پیدا می کند.
چین یک تنه پشت بازار نفت ایستاد
نماد برتر- چین امسال به عنوان بزرگترین پشتیبان بازار جهانی نفت ظاهر شده و در هفته های گذشته خرید از صادرکنندگانی نظیر روسیه، آمریکا و آنگولا را افزایش داده است.
تولیدکنندگان نفت آماده اقدام باشند
نماد برتر- گروه اوپک پلاس در جدیدترین نشانه از آماده شدن برای به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید، از کشورهای تولیدکننده نفت عضو این گروه خواست در نشست آتی وزیران برای اقدام آماده باشند.
واکسن مُدرنا به صعود نفت جان دوباره بخشید
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر انتظارات برای تمدید کاهش تولید فعلی اوپک پلاس و خبر مثبت از ساخت یک واکسن دیگر برای کووید ۱۹ افزایش یافت.
تاثیر واکسن کووید ۱۹ روی سیاست تولید اوپک پلاس
نماد برتر- بازارهای نفت ممکن است از چشم انداز واکسن ویروس کرونا به شوق آمده باشند اما اوپک پلاس نمی تواند چنین پیشامدی را جشن بگیرد.
جهش کرونا مانع خوش بینی به دورنمای نفت شد
نماد برتر- امیدواری که بازار نفت در روزهای اخیر با خبر ساخت واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزرهای و بایو ان تک پیدا کرد به دلیل ادامه شیوع مهارناپذیر ویروس کرونا موفق نشد چشم انداز بازار نفت را روشن کند.
تقاضا برای نفت اوپک کمتر می‌شود
نماد برتر- اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد روند احیای تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ به دلیل موج جدید شیوع ویروس کرونا و تجدید قرنطینه ها، کندتر از تصور قبلی خواهد بود.